آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

شعر سینه زنی حضرت ابوالفضل العباس به سبک شبانگاهان تا نسیم سحر

در این عالم غیر عشق و غمت ، ای برادر جان من نمیدانم

به غیر از نامت عزیز دلم ، در دم جان دادن نمیخوانم

جمال من شد تماشایی ، چرا با زینب نمیایی ) آه و واویلا آه واویلا (2

 

سر بشکسته دو دیده خون ،  کتف گلگون سینه ی پُِر تیر

هدایای ساقی تو بُود ،  بحر تو ای مقصود جانانم

وجودم یکسر فدایت شد ، ببین جسمم خاک پایت شد ( آه و واویلا آه واویلا ) 2

 

ببین زهرا مادرت زجنان آمده سوی من به غمخواری

بمیرم من بهر تو که دگر ، بعد عباست بی علمداری

جمال من شد تماشایی ، چرا با زینب نمیایی ) آه و واویلا آه واویلا  (2

 

ببین چشم ساقی حرمت ، پاره تر از آن مشک طفلان است

امید من این بُود ز کرم ، تیر کین از چشمم برون آری

جمال من شد تماشائی ، چرا با زینب نمی آئی  ) آه و واویلا آه واویلا  (2

 

(حالا ابی عبد ا… در جواب عباس می گه)

چو در میدان ناله ی تو رسید ، با دلی آشفته دویدم من

میان ره هر دو دست تو را ، روی چشمان خود کشیدم من

ببین دشمن بی تو خنده کند ، بر من مظلوم و غریب اینجا

تو رفتی ُ  بعد تو به خدا ، از حیات خود نا امیدم من

سکینه بی تو خورد سیلی ،  رقیهّ رویش شود نیلی ) آه و واویلا آه واویلا  (2

 

سبک : شبانگاهان تا نسیم سحر

نظرات 1 + ارسال نظر
بی نام سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:46

وقتی حضرت عباس امام حسین را خواند امام در میدان جنگ بود نه در خیمه در حال استراحت لطفا شعر را اصلاح فرمائید تا دچار تحریف واقعه کربلا نشوید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد